کد مطلب:319197 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

مهدی موعود نهمین فرزند حسین بن علی است، و پس از ولادت، غیبت طولانی دارد
3 - در كتاب «محجه» تألیف سید هاشم بحرانی صاحب «غایة المرام» ص 753: «عن ابن بابویه مسندا عن عمار قال كنت مع رسول الله (ص) فی بعض» «غزواته (الی ان قال) فقلت له یا رسول الله ان علیا قد جاهد فی الله حق جهاده» «فقال لانه منی و انا منه و انه وارث علمی و قاضی دینی و منجز و عدی والخلیفة» «من بعدی و لولاه لم یعرف المؤمن المحض بعدی حربه حربی و سلمه سلمی و» «سلمی سلم الله الا انه ابوسبطی و الائمة من صلبی یخرج الله تعالی الائمة» «الراشدین و منهم مهدی هذه الامة فقلت بابی و امی یا رسول الله من هذا المهدی» «قال یا عمار ان الله تبارك و تعالی عهد الی انه یخرج م صلب الحسین ائمة» «تسعة و التاسع من ولده یغیب عنهم و ذلك قوله عزوجل قل ارایتم ان اصبح» «ماوكم غورا فمن یأتیكم بماء معین یكون له غیبة طویلة برجع عنها قوم» «و یثبت علیها آخرون فاذا كان فی آخر الزمان یخرج فیملا الدنیا قسطا» «و عدلا كما ملئت جورا و ظلما الخبر.»
ترجمه:

عمار یاسر گفت در ركاب حضرت رسول در بعضی غزوات بودم (تا اینكه گفت) عرض كردم ای رسول خدا بدرستیكه علی (ع) حقا در راه خدا حق جهاد را ادا نمود، فرمود آری، زیرا او از منست و من از او و او وارث علم من و ادا كننده ی دین من، و وفا كننده ی وعده ی من، و خلیفه ی بعد از من است، و چنانچه او نبود پس از من مؤمن خالص شناخته نمی شد، جنك با او جنك با من، و صلح با او صلح با من، و صلح با من صلح با خداست، او پدر فرزندانم و ابوالائمه است، خدایتعالی از صلب او ائمه ی راشدین را خارج می گرداند، و مهدی این امت از ایشان می باشد. (عمار گوید) عرض كردم پدر و مادرم قربانت ای رسول خدا، این مهدی كیست؟ فرمود ای عمار بدرستیكه خداوند تبارك و تعالی عهد فرمود اینكه از صلب حسین نه امام را خارج فرماید و نهمین از فرزندان او از مردم غایب میگردد و همان است معنی قول خداوند عز و جل «قل ارأیتم...» و او راست غیبتی طولانی كه قومی از او برگردند و قوم دیگر بر او ثابت بمانند، چون آخر الزمان شود خروج نماید، و دنیا را از عدل و داد پر كند، همچنانكه از جور و ظلم پر شده باشد.

4 - در كتاب «غایة الرمام» صفحه ی 31 از ابن بابویه «مسندا عن عبدالله بن الحسین عن ابیه عن الحسن (ع): «قال خطب رسول الله یوما فقال بعد ما حمد» «الله و اثنی علیه معاشر الناس كانی ادعی فاجیب و انی تارك فیكم الثقلین» «كتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسكتم بهما لن تضلوا فتعلموا منهم» «و لا تعلموهم فانهم اعلم منكم لا تخلوا الارض منهم و لو خلت لساخت» «باهلها ثم قال (ع) اللهم انی اعلم ان العلم لا یبید و لا ینقطع و انك لا تخی»
«الارض من حجة لك علی خلقك ظاهر لیس بالمطاع و خائف مغمور لئلا» «تبطل حجتك و لا تضل اولیائك بعد از هدیتهم اولئك الا قلون عددا الاعظمون» «قدرا عند الله فلما نزل عن منبره قلت له یا رسول الله اما انت الحجة علی» «الخلق كلهم قال یا حسن ان الله یقول انما انت منذر و لكل قوم هاد» «فانا المنذر و علی الهادی قلت یا رسول الله قولك ان الارض لا تخلو من» «حجة قال نعم علی هو الامام و الحجة بعدی و انت الامام و الحجة» «بعده و الحسین الامام و الحجة و الخلیفة بعدك و لقد یتأتی» «اللطیف الخبیران یخرج من صلب الحسین ولد یقال له علی عمی جده» «علی فاذا مضی الحسین قام بعده علی ابنه و هو الامام و الحجة و یخرج الله» «من صلب علی ولدا سمیی و اشبه الناس بی علمه علمی و حكمه و حكمی و» «هو الامام و الحجة و یخرج الله من صلب محمد مولودا یقال له جعفر» «اصدق الناس قولا فعلا و هو الامام و الحجة بعد ابیه و یخرج الله تعالی» «من صلب جعفر مولودا یقال له موسی سمی موسی بن عمران اشد الناس» «تعبدا فهو الامام و الحجة بعد ابیه و یخرج الله من صلب موسی ولدا یقال» «له علی معدن علم الله و موضع حكمه فهو الامام و الحجة بعد ابیه و یخرج» «الله من صلب علی مولودا یقال له محمد فهو الامام و الحجة بعد ابیه و» «یخرج الله من صلب محمد ولدا یقال له علی فهو الامام و الحجة بعد ابیه» «و یخرج الله من صلب علی مولودا یقال له الحسن فهو الامام و الحجة بعد ابیه» «و یخرج الله من صلب الحسن الحجة القائم امام شیعته و منقذ اولیائه» «یغیب حتب لا یری الحدیث،»
ترجمه:

«ابن بابویه» مسندا از حضرت امام مجتبی روایت كند كه فرمود روزی رسول خدا خطبه ای قرائت میفرمود بعد از سپاس و ثنای پروردگار فرمود ای مردم گویا داعی مرگ مرا بسوی پروردگار می خواند و من او را لبیك گفته و اجابت می كنم، و بدرستیكه من می روم و در میان شما دو شیئی نفیس می گذارم، یكی كتاب خدا و دیگری عترت خود را كه اهل بیت منند، مادمی كه به این دو چنگ زنید هرگز گمراه نگردید، پس از آنان (عترت) كسب علوم نموده و به ایشان یاد مدهید، زیرا ایشان از همه ی شما داناترند، هرگز زمین از آنان خالی نخواهد بود، و اگر از ایشان خالی بماند هر آینه زمین اهل خود را فرو برد. سپس گفت پروردگار من میدانم كه هرگز علم از میان نرود و منقطع نگرددد، و همانا تو روی زمین را از حجت خود بر خلق خالی نخواهد گذاشت، چه آشكارا باشد و مردم اطاعتش نكنند و یا (از خوف و بیم دشمنان) پنهان و پوشیده باشد، تا اینكه حجت تو بر خلق باطل نشود و دوستان تو بعد از هدایتت گمراه نگردند، آنان عددشان گرچه كم است، ولی مقام و رتبه ی آنها در نزد پروردگارشان بزرگ است. امام حسن علیه السلام می فرماید چون رسول خدا (ص) از منبر فرود آمد عرض كردم آیا تو حجت بر تمام مردم نیستی؟ فرمود ای حسن بدرستیكه خداوند میفرماید: «جز این نیست كه تو (ای محمد) ترساننده ای و برای هر گروهی راهنمائی است. پس منم ترساننده ی مردم (از عذاب الهی) و علی راهنمای ایشان است.» امام حسن (ع) میفرماید عرض كردم ای رسول خدا قول شما كه زمین از حجت خالی نخواهد ماند، شرحش چیست؟ فرمود بلی علی امام و حجت است
بعد از من، و تو ای حسن امام و حجتی بعد از او، و حسین امام و حجت و جانشین است پس از تو، و هر آینه اراده فرماید خدای لطیف خبیر كه خارج شود از صلب حسین (ع) فرزندی كه می خوانند او را بنام جدش علی، پس چون حسین در گذرد بعد از او فرزندش علی قائم شود و او امام و حجت است، و نیز خداوند در آورد از صلب علی فرزندی را كه هم نام من و شبیه ترین مردم است بمن، علم او علم من و حكم او حكم من است، و او پس از پدرش امام و حجت است و خدایتعالی خارج می گرداند از صلب محمد پسری را كه نام او جعفر و او راستگوترین مردم است در گفتار و كردار، و او بعد از پدرش امام و حجت است، و نیز خداوند متعال خارج می كند از صلب جعفر مولودی را كه نامش موسی هم نام موسی بن عمران است، در عبادت كوشاترین مردم است، و او پس از پدرش امام و حجت خداست بر مردم، و خدا خارج می گرداند از صلب موسی فرزندی را كه نام او علی است، او معدن علم خدا و محل حكمت اوست، پس او بعد از پدرش امام و حجت است، و خدا خارج می كند از صلب او پسری را كه نام او محمد، پس او بعد از پدرش امام و حجت است، و نیز خارج می فرماید از صلب محمد فرزندی را كه نام او علی است، و او بعد از پدرش امام و حجت است و خارج میكند از صلب علی مولودی را كه نام او حسن است، پس او بعد از پدرش امام و حجت است و خارج می گرداند از صلب حسن حجت قائم (ع) را كه امام شیعیان خود و نجات بخش دوستان خود است، آنحضرت غایب شود از نظر مردم تا اینكه او را نبینند. الحدیث.